Egy wannabe fotós naplója

Mindennapos kínlódásaim hobbifotósként. Házibarkács, csóróság, képek.

Friss topikok

  • geegee: Lassan eltelt majdnem egy év...El van felejtve az egész blog? (2012.11.14. 03:10) Életjel
  • TrueY: LED-es sorfény nem lenne jobb? Vagy az nem ad elég fényt? Hány wattosak az izzók? (2012.03.19. 21:07) Fénysátor házilag
  • Behemoth: Szép munka, szép terítés, mégis nekem jobban tetszene, ha a hús, ami a téma, mindenhol éles lenne.... (2012.01.30. 21:19) Játék az étellel
  • Behemoth: 1. Próbáld ki a fekete-fehér módot is. 2. Figyelj arra, hogy sötétben nézed vissza a képeket az LC... (2012.01.27. 00:04) Felkééészülni, vigyááázz,....
  • Z@ki: @Col.Napalm: Az off miatt egyáltalán nem haragszom, sőt! Megtisztelsz vele. (2012.01.26. 15:22) Nyers vagyok

Hirtelen felindulásból elkövetett ételfotózás

2012.01.27. 10:52 Z@ki

Hát a tegnapi estét se így terveztem, de mit tehet az ember, ha az akaratánál nagyobb erők működnek a háttérben?

Történt ugyanis, hogy munkából hazafelé menet, egyik ismerősöm felhívott valami mondvacsinált indokkal ("Figyu, 2 hetes a fogkefém. Nem iszunk erre egy sört?"), hogy találkozzunk egy közeli krimóban.
Telt-múlt az idő, fogytak a sörök és a felesek (na jó, két sör két feles), és mivel egész nap nem nagyon sikerült táplálékot magamhoz vennem, ezért ez igencsak kihatással volt a közérzetemre (értsd szalonspicces állapotba kerültem). 

Másfél óra elteltével úgy gondoltam, ideje hazamenni. Otthon komputer be, Arckönyvre fel (szokványos időölő tevékenység), ahol megpillantottam, hogy az olcso-receptek.hu falán (mert ugyebár csóróság van) közöltek egy süteményreceptet, valamint azt, hogy nincs hozzá fényképük, de aki a leghamarabb elkészíti és lefotózza, az gazdagodhat egy szakácskönyvvel. 

MI? Fotó és nyeremény? 

Mivel már az alkoholos italoktól bátor voltam, ezért úgy gondoltam, vágjunk bele! (Este 9-kor süteményt sütni. Ehhez aztán sok ész kell.) 

Közértbe le, hozzávalók kosárba (plusz még egy sör, mert ugyebár a konyha melegébe hamar megszomjazik az ember), fizetés, távozás, indulás haza.

A sütemény relatíve gyorsan megvolt (bár megjegyzem, hogy a recept hibás volt, de az előképzettségemnek hála, sikerült felfedeznem és korrigálnom a hibát), már csak le kellett fotózni.

Süteményt tányérra, fénysátorba be, gép beállít, fotóz, kész. Kis utómunka, kis korrigálás és ment is a mail. A fotóalany elpusztítása után le is feküdtem aludni. Reggel felkelve ("Hol a KÁVÉ??") megtekintettem az eredményt. Mit ne mondjak, elég siralmas lett.

Mielőtt megmutatnám jöjjenek a tanácsok:
- Soha, de SOHA ne fotózzatok, ha ittatok!!
Bátor és magabiztos lesz az ember, valamint türelmetlen is. Ez pedig elég szerencsétlen párosítás.

- Ételt ne fotózzunk fénysátorban!
Üres lesz az egész. Semmi hangulat, homogén kép. Inkább szánjunk rá időt, hogy megterítsünk, illetve teremtsük meg neki a környezetet.

- Ha nincs normális tányérod, ne is kezdd el!
IKEÁban fillérekért lehet venni négyzet alakú tányérokat. Érdemes egy párat beszerezni, mert minden kaja jobban mutat rajta. A hagyományos tányérokat pedig tartogassuk a vasárnapi ebédekhez.

Ennyi lett volna a tanulság. Én mindenképpen okultam belőle. Remélem Ti is. 
(Hétvégén viszont ígérem normális ételfotót fogok feltölteni, csak hogy megnyugodjon a lelkem.) 

Végezetül a kép:

tuzolto.jpg

(Én mondtam, hogy siralmas...)

UPDATE: A szakácskönyvet mellesleg megnyertem... :)

Szólj hozzá!

Címkék: általános

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabephoto.blog.hu/api/trackback/id/tr743899119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása