Egy wannabe fotós naplója

Mindennapos kínlódásaim hobbifotósként. Házibarkács, csóróság, képek.

Friss topikok

  • geegee: Lassan eltelt majdnem egy év...El van felejtve az egész blog? (2012.11.14. 03:10) Életjel
  • TrueY: LED-es sorfény nem lenne jobb? Vagy az nem ad elég fényt? Hány wattosak az izzók? (2012.03.19. 21:07) Fénysátor házilag
  • Behemoth: Szép munka, szép terítés, mégis nekem jobban tetszene, ha a hús, ami a téma, mindenhol éles lenne.... (2012.01.30. 21:19) Játék az étellel
  • Behemoth: 1. Próbáld ki a fekete-fehér módot is. 2. Figyelj arra, hogy sötétben nézed vissza a képeket az LC... (2012.01.27. 00:04) Felkééészülni, vigyááázz,....
  • Z@ki: @Col.Napalm: Az off miatt egyáltalán nem haragszom, sőt! Megtisztelsz vele. (2012.01.26. 15:22) Nyers vagyok

Kezdet

2012.01.17. 11:29 Z@ki

Kezdő vagyok. És csóró. Ezt nem árt előre leszögezni.
Viszont vannak ötleteim és fényképezni szeretnék.

Minden fotós kezdte valahogy, és itt most az én kezdetemet olvashatjátok, illetve folyamatában a fejlődésemet. Legalább is remélem, hogy lesz fejlődés.

Szeretném leírni az ezidáig összegyűjtött felszerelést, amivel nekivágok ennek a kalandnak.
Első és legfontosabb a gépváz. Egy Nikon D200-al rendelkezem, amelyet Tesóméktól kaptam születésnapomra használtan egy Nikon AF-S DX 55-200mm-es objektívvel használtan. Az obi autofókusza kicsit zajos (meg kellene nézetnem), viszont szép tiszta képet készít.
Ehhez vettem még egy Nikkor 35-80mm-es objektívet a Vaterán 3000 Ft-ért, ami szerintem jó vétel volt. Gyors az autofókusz, tiszta, éles képet készít.
Állványra is szükségem volt, úgyhogy ezt is a Vaterán vettem egy névtelen 160 cm max. magassággal rendelkezőt 3000 Ft-ért. Könnyű és emiatt nem a legstabilabb, viszont tiszta, szélcsendes időben, vagy beltérben alkalmazva jó szolgálatot tesz.
Ezek után szintén a Vaterán vettem makró előtét lencse szettet (4db:+1,+2,+4,+10 dioptriásak) 8450 Ft-ért. Pénzem nincs egyenlőre makró objektívre, de nem is igazán van szükségem rá. Egyenlőre ez is jó szolgálatot tesz.
A következő beruházásom egy National PE-300-as vaku volt 1500 Ft-ért. Erős fényű, megbízható, csak egyetlen hibája, hogy nem lehet vertikálisan dönteni, tehát mindenképp előrefelé adja le a fényt, ha a gépvázon van, valamint a kábel is rövid hozzá. Ezt kiküszöbölendő vettem hozzá egy 5m vaku hosszabbító kábelt 3200 Ft-ért, így kellő távolságba el tudom tartani a géptől, valamint egy 125cm-es Hama állványt 3200 Ft-ért a Saturnból, melyre majd egy kis buherával rá tudom erősíteni (poszt erről később).
Egy DÖRR vezetékes távkioldót is szereztem 3000 Ft-ért a Digitcam-től, hogy ne kelljen állandóan a géphez piszkálni. Egy elsütő gomb van rajta, illetve egy rögzítő, ha az ember esetleg Bulb módban szeretne fényképezni (jól jön majd a hosszú expós fotóknál, illetve az éjszakai fényképezésnél). 
A következő dolog a sorban egy 0.45x super wide előtét lencse,  az Ebay-ről vásárolva, Amerikából postaköltséggel cirka 4000 Ft-ért. Azt hittem a képek sarkánál 35mm-en használva homályos lesz a kép, vagy belelóg a lencse pereme és vignettál, de nem. Úgyhogy ez is jó vételnek tűnik egyenlőre.
Úton van még egy ND10-es szűrő, szintén az Ebay-ről rendelve, kb. 4000 Ft-ért postaköltséggel. Ez majd a hosszú záridős képeknél fog jó szolgálatot tenni.
Amit még meg kell említenem, az egy házilag készített fénysátor, IKEÁ-s alapanyagokból összebarkácsolva 3900 Ft-ból. Erről a következő posztban bővebben.
Végül, de nem utolsó sorban a felszerelést cipelnem is kell, ehhez pedig egy Hama Spirit fotóstáskát választottam, ugyancsak a Vateráról 3200 Ft-ért. Kicsi, könnyen hordozható, de a benne elhelyezett variálható rekeszeknek hála, igencsak praktikus.

Tehát eddig a felszerelésem, ami "korántsem" nevezhető profinak összesen 39450 Ft-ot kóstál, melybe ugyebár a váz nem tartozik bele.

Diffúzorokat, fényterelőket házilag fogok hamarosan barkácsolni hozzá, melyek leírását közzé is teszem majd.

Lehet oltogatni, hogy mennyire gagyi, meg egy jó állvány ezerszer többet ér, mint húsz olcsó, de mint már mondottam csóró vagyok. Ezeket a felszereléseket is fél év alatt sikerült összeszednem, mivel minimálbérből élek Budapesten, albérletben, és sajnos nem tehetem meg, hogy havonta tízezreket áldozzak a hobbimra. 

De van bennem tenni akarás, kellően elszánt vagyok, és úgy hiszem, hogy elsősorban az ötlet, és a felkészülés a legfontosabb, aztán következik a technika. Legalább is remélem. Aztán majd meglátjuk.

3 komment

Címkék: felszerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://wannabephoto.blog.hu/api/trackback/id/tr703569758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ElDavid · http://diakszaj.blog.hu/ 2012.01.17. 18:14:48

Lényeg az elszántság...amúgy sem csak a felszerelés teszi az embert fotóssá...ha nincs ötleted, célod amit megakarsz valósítani, hiába vágsz bele...te benned van tenni akarás. :)

Z@ki · http://wannabephoto.blog.hu 2012.01.18. 14:51:01

@ElDavid: A próféta szóljon belőled. :D
Köszönöm szépen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.01.18. 22:20:11

Basszus, ilyen fillérekért lehet kapni használható cuccokat?Szerintem nagyon ügyesen csináltad, le a kalappal.Komolyan.Én nagyon értékelem, ha valaki tud élelmes lenni, feltalálja magát, és tud kevés pénzből is a hobbijára költeni...
süti beállítások módosítása